сряда, 10 март 2010 г.

Със задна дата



Пръстите ми се отпускат леко в осъзнаването на Пълната липса на смисъл.

Тежкият меч пада на забавен каданс и издрънчава продължително на тишината.

Колчанът със стрелите също се изплъзва от другата ми ръка и те се пръсват, съобщавайки шумно за този факт.

Занемяла съм. Замръзнала. Нямах представа, че тази битка е толкова крехка и чуплива.

Свалям лъка от рамото си и го захвърлям настрана. И щит не ми трябва вече.

Пълната липса на смисъл се блъсна в мен с 200 км/ч. и аз всеки момент ще полетя със страшна сила назад, забравяйки по пътя къде, защо и как съм се била. И за какво. Но сега е тази секунда, в която осъзнавам какво точно се е случило, миг преди следващото да настъпи.

Толкова е просто, че чак се чудя дали да не се смея.

Бях готова да продължа да се бия. Да продължа напред въпреки тръните и препятствията. Да подложа себе си на всякакви изпитания. Олюлявам се леко назад и започвам да изпускам и каузата, за която се сражавах.

Толкова е просто, че може две думи да разкажат цялата история и да няма нищо пропуснато или излишно.

Издишам. Издишам отново. Ставите ми изпукват. Избърсвам челото си от прах и кръв. Разтърсвам рамене. Игнорирам болката от острите камъчета, забили се в стъпалата ми. Продължавам да гледам неподвижна напред... макар да си давам сметка, че няма да видя повече от това. Пълната липса на смисъл е обхванала целия хоризонт.

В далечината чувам как се отдалечават в напускането си тежките оръжия. Стъпки на войниците зад мен, които си тръгват. Макар, че това е още едно средство на съзнанието ми да ме тормози. Защото си водех битката сама. Но хиляди Мен си тръгват от мястото на последния сблъсък, загубили мотивация и вяра за победа. Събират ранените чувства, поне тези, които могат да бъдат спасени. И си тръгват.

Пълната липса на смисъл пада ефирна като нощ. Покрива първо планините, хълмовете, после дърветата, останките, камъните, счупените участници в битката, тревите, и накрая и се спуска върху мен, покривайки ме до петите... Напълно необратимо и неизбежно.

Свалям бронята си, съвършено гола под нея... Не поглеждам назад. Просто още не виждам пътя напред, чакам го да се появи все още.

А някъде там, в далечината... В център, скрит в прах и бури, съмнения, вълни, очаквания, ветрове и чувства... В сърцето на Пълната липса на смисъл за мен... си ти... Толкова е просто.

2 коментара:

  1. Понякога е толкова странно да четеш историй със смисъл а ти самият четящият човек да си толкова объркан и да храниш болното си самосъзнание с изпълващи мисли за неща който можеби ще се случат или просто потъваш в мечти за един по добър живот или какво вечно се сражаваш противника а той е животът но ти ще разбереш когато те победи.Да ли АЗ героят съм губещият с самосъзнание на победител ....
    Дали има шанс да победиш най-големият си враг живота .... на дали но мечтите са това да хранят човешкото съзнание на победител.....

    ОтговорИзтриване
  2. Стъписвам се, когато видя усещанията си, описани от друг ...
    Винаги те чета с удоволствие!

    ОтговорИзтриване